Akbulut: ‘Coğrafi işaretli ürünlerde uzun vadeli programlar yapılmalı’ « İBB | İSTANBUL BASIN BÜROSU

Akbulut: ‘Coğrafi işaretli ürünlerde uzun vadeli programlar yapılmalı’

Dünyada coğrafi işaretli (Cİ) ürünlerin oluşturduğu pazar hacmi 200 milyar doları aştı. Bu rakam her geçen gün artarken ülkelerde gıda alanındaki politikalarını bu yönde şekillendiriyor. Adres Patent Genel Müdürü Cumhur Akbulut, Türkiye’de coğrafi işaretli ürünler konusunda uzun vadeli programların yapılması gerektiğinin altını çizdi.

Akbulut: ‘Coğrafi işaretli ürünlerde uzun vadeli programlar yapılmalı’
Son Güncelleme :

20 Şubat 2021 - 1:09

32 views

Dünyada bazı ülkeler coğrafi işaretli ürünleri kırsal ve ulusal kalkınma politikası olarak görüyor. Adres Patent Genel Müdürü Cumhur Akbulut, Türkiye’de geniş bir kitlenin coğrafi işaretli ürünleri sadece tarımla özdeşleştirdiğine dikkat çekerek, “Tescili alınan coğrafi işaretli bir ürün ait olduğu bölgedeki, istihdama, bilinirliğe ve bölge ekonomisine önemli katkılarda bulunuyor. Bu kapsamda coğrafi işaretli bir ürünün ekonomik değeri yüzde 30 ila yüzde 100 artış gösteriyor. Tabi burada piyasa koşullarını göz önünde bulundurarak hareket etmek önemli” değerlendirmesinde bulundu.“Hikayeleştirilmeli ve her yönüyle ele alınmalı”Buna ilave coğrafi işaretli ürünlerin ülke tanıtımına da katkı sağladığına değinen Akbulut, “Antalya’ya gelen bir turiste sadece sabah kahvaltısında Ezine peyniri, Kars kaşarı, Gemlik zeytini, Malatya kayısısı, Finike Portakalı, geleneksel Türk likörü, ahududu, kayısı ve Gül likörü gibi coğrafi işaretli ürünleri sunduğunuz zaman hem ülke hem de yöre tanıtımına katkıda bulunuyorsunuz. Bu bağlamda özellikle turizm sektörünün alışık olduğu her şey dahil konseptine coğrafi işaretli ürünler gözlüğü ile bakıp hava alanından otele gelen yol güzergahı bile yöresel tanıtımına uygun seçmeliyiz. Bunun yanı sıra coğrafi işaretli ürünler; oda banyo, lavabolar, havuz veya deniz kenarında kullanılan banyo havluları ve plaj havlularından tutunda akşam yemeklerindeki ana yemek tatlı ve içecek menülerinin, odalarda kullanılan tekstil ürünleri ve banyo sabunu, malzemeleri ve aksesuarlara kadar her yönüyle ele alınmalı ve hikayeleştirilmeli” dedi.

EN ÇOK KAZANANLAR

  • SEKUR36.30 10.00%
  • LINK51.70 10.00%
  • IDEAS38.74 9.99%
  • DOGUB5.29 9.98%
  • SAYAS19.08 9.97%

EN ÇOK KAYBEDENLER

  • EMKEL2.26 -47.07%
  • ISATR207.000.10 -10.00%
  • KARSN4.23 -10.00%
  • EMNIS27.80 -9.97%
  • RODRG21.16 -9.96%

EN ÇOK İŞLEM GÖRENLER

  • THYAO13.39 4.36%
  • PETKM5.28 2.33%
  • KOZAL128.20 -3.97%
  • SASA41.70 4.41%
  • PGSUS88.40 6.76%

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

DÖVİZ KURU

BIST100 1.488.21 % 0,00
DOLAR 7.4374 % 1,17
EURO 9.0525 % 1,02
BITCOIN 46.384.96 % -3,53
ÇEYREK ALTIN 688.04 % 0,55
GRAM ALTIN 424.05 % 0,47